עולם השיווק באינטרנט הוא עולם ענף מלא בטכניקות מתקדמות לקידום ושיווק עסקים ברחבי הרשת. בעוד לעסק אחד יכול להתאים פרסום בפייסבוק על ידי הפעלת עמוד עסקי בלבד הרי שעסק אחר יצטרך להיות מדורג גבוה במנוע החיפוש של גוגל כדי להביא אליו לקוחות. בעוד רבים מתלבטים בין 2 טכניקות הפרסום העיקריות: קידום אתרים או פרסום ממומן, אנחנו כאן כדי לעשות לכם מעט סדר.

יתרונות הפרסומות הממומן בגוגל:

בעוד יתרונות הקידום אתרים בגוגל כמעט מובנים מאליהם, מדוע כל כך הרבה אנשים עדיין פונים לפרסום הממומן? פרסום ממומן בגוגל עוזר לכם לקבל תנועה כמעט מיידית לאתר שלכם בתמורה לכסף שלכם. חלק מאותה תנועה אמור להפוך ללקוחות וכאן נכנס נתון הROI (החזר על השקעה) לידי ביטוי. אם אתם יודעים שאתם מוציאים 100 שח למשל ומכניסים 150-200 אז כל שנותר לכם לעשות הוא לשכפל את זה ולהגדיל את ההכנסות בעסק. הבעיה היא שעלויות לקוח בפרסום הממומן יהיו גבוהות בהרבה מאשר אלה של הקידום האורגני.

אז מדוע בכל זאת מרבית העסקים משקיעים בקידום אורגני?

נגענו בזה מעט בפסקה הקודמת. קידום אתרים אורגני נחשב לטכניקת הפרסום המובילה בעולם השיווק באינטרנט כיום ולא בכדי. להתברג בין הראשונים בתוצאות החיפוש לביטויי מפתח ראשיים בתחום שלכם לא רק יביא לכם לקוחות ויגדיל את ביצועי העסק אלא גם נחשב למדד איכות של העסק שלכם מול המתחרים בעיניי הגולשים. דהיינו – המוניטין של העסק מטפס עם תוצאות הדירוג ביחד כך שקידום אורגני הוא ממזמן כבר לא רק תנועת גולשים.

יתרון גדול נוסף הוא איכות חווית הגולש באתר שלכם. ככל שזו גבוהה יותר כך יש סיכוי גדול יותר שהוא ימשיך לעקוב אחריכם ויהפוך ללקוח שלכם. בפרסום הממומן כמעט ולא ניתן לבחון את מדד חווית המשתמש מלבד כמה פרמטרים בסיסיים. בכל הקשור להליך קידום אתרים תקין הוא חייב לכלול עבודה טובה על חוויית המשתמש באתר ובממשקים השבו כדי לקדם את האתר בגוגל. לכן, על הדרך אתם מרוויחים את שיפור חווית הגלישה של הלקוח הפוטנציאלי שלכם לצד הגדלת המוניטין שלכם והתנועה באתר שלכם.

כיצד נבצע את העבודה על הצד הטוב ביותר?

הדרך הטובה ביותר לבצע את עבודת הקידום היא לפנות לחברת קידום אתרים מקצועית שתבצע את העבודה עבורכם. הבעיה עם מרבית בעלי העסקים היא שהם חושבים שאם קראו כמה מאמרים אודות קידום אתרים הם כבר מומחים בתחום ויכולים לבצע את העבודה בעצמם. כמו בכל תחום – עדיף לתת לאיש מקצוע העוסק בו למחייתו לבצע את העבודה כיוון שעבודה לקויה עשויה לגרום לנזק תדמיתי וכן לאתר שלכם להיגרר לארגז החול של גוגל משם יהיה קשה להוציא אותו.