פרסום בפייסבוק באמצעות דרכים חינמיות – מה כדאי ומה לא?
פרסום בפייסבוק באמצעות דרכים חינמיות – מה כדאי ומה לא?

פרסום בפייסבוק יכול לעלות לכם אלפי או עשרות אלפי שקלים בחודש ויכול גם שלא לעלות לכם כלום (או כמעט כלום), הכול תלוי כמה מתוך העבודה אתם יכולים לעשות. כאשר מדובר בעסקים קטנים שבהם בעל העסק מכהן על מספר תפקידים, ייתכן וגם כאן ניתן יהיה לחסוך על אנשי מקצוע שונים ולקצץ בעלויות הפרסום, לפחות בהתחלה. באיזשהו שלב על מנת להביא תוצאות כדאי יהיה לשכור את שירותיה של חברת פרסום מקצועית, אולם את התנופה הראשונה תוכלו לבצע בעצמכם ובחינם.

טכניקות פרסום חינמיות שכדאי לכם לבצע:

פרסום בפייסבוק בקבוצות דיון– השתתפות בקבוצות דיון תסייע לכם לא רק בצבירת שם ומוניטין אלא גם בצבירת עוקבים נוספים. כאשר אתם עוזרים למישהו אחר, מגיבים לו, מפרגנים לו ונותנים לו תשומת לב – יש לו סיבה לתת לכם תשומת לב בחזרה. אין לדעת מי מתוך האנשים יצטרך את העזרה והשירותים שלכם בהמשך. כך למשל – אם אתם עורכי דין למשל, היכנסו לקבוצות דיון העוסקים בתחום וענו לאנשים על שאלות. כאשר תענו לאנשים על שאלות, אותם אנשים שעזרתם להם עשויים לפנות אליכם לקבלת שירות מתקדם יותר בתשלום, כמו לייצג אותם בקייס מסוים.

החלפת לייקים– פופולרי בקרב עסקים קטנים ועצמאיים – שמחליפים לייקים אחד עם השני. אתה תעשה לי לייק ואני אעשה לך. בצורה כזו לא בהכרח שתביאו לייקים ממוקדים מדי לעסק שלכם, אולם ברוב המקרים הם עשויים להיתקל בצורך לשכירת השירות שלכם בשלב כזה או אחר בחייהם ולכן יזכרו אתכם כשהם יצטרכו.

קידום אורגני של העמוד העסקי שלכם– על ידי שיתוף בפרופיל האישי, שיתוף באתר האינטרנט שלכם לתנועה שמגיעה ממנועי החיפוש ועוד. למעשה כל דרך שאינה ממומנת לטובת קידום העמוד שלכם תיכלל בסעיף הקידום האורגני שלו. ישנן פעולות רבות שניתן לבצע כדי לפרסם את העמוד העסקי שלכם בצורה  אורגנית מבלי לשלם באופן ישיר לשיווק בפייסבוק שיעשו זאת עבורכם.

פעולות שלא כדאי לבצע בעת פרסום בפייסבוק:

לצד זה שאתם רוצים לקדם את עצמכם ולהביא לקוחות חדשים, אל תתנו להתלהבות לסחוף אתכם לשיטות פרסום שליליות. שיטות אלה למשל הן כמו: תיוג של אנשים לתמונה שלכם מבלי שהם באמת יהיו קשורים אליה כדי לפרסם להם אירוע או שירות מסוים בכוח ועוד להופיע בפרופיל שלהם. אפשרות נוספת היא פניה ישירה ללקוחות שגם את זה אנשים לא סובלים וכדי להימנע מכך. השתדלו לפרסם רק בצורה חיובית ולקדם את עצמכם ואת העסק שלכם בדרכים המומלצות על מנת לצבור לעצמכם לניהול מוניטין חיובי.